so what was the reason for the...

colombia ar fint, vi har det bra.
Jag reser fortfarande latt, tillochmed lattare. det gar bra anda.

vi hanger i san gil, igar testade vi paragliding, ca 15 minuter i luften. inte alls sa laskigt som man kan tro utan det var bara kul!
Idag ska vi river rafta, det som san gil ar kanda for. Av nagon anledning ska vi kora level 4/5 den svaraste men den andra var tydligen bara for babys, families och gays sa en kille. Dock sa andrade han sig sen till bara families and gays.

vi far helt enkelt se hur det gar.
nu ska vi ata en god frukost och ladda infor dagen!

pusshej
anne
ps. ursakta for spammejl!

Kommentarer
Postat av: Eric

supernice med paragliding var det ner från ett berg eller efter en båt? fixa bilder på river raftingen :D (om det går) :) Hoppas det går bra att åka runt med aningens mindre packning



Pz out Ha det bäst

2011-02-27 @ 22:48:17
Postat av: Farbror Theodor

Mitt livs första utomfamiljära idol, han var morbror till min allra bästa halvsmåbarnskamrat (~6-8 år), var fallskärmshoppare. Jag tror dock aldrig att jag träffade honom.



Jacques Cousteau (fransk marinofficer, möjligen oceanograf, dykarpionjär och filmare som jag definitivt aldrig träffade) var också idol men han fanns bara på långdistans i svartvit teve (det var nog kanske i färg men här snackar vi sextiotals-Telefunken-hårdvara, litet trist på Jacques röda toppluva onekligen) med sin block-buster teveseriehit "Tschjakk-hess Khåss-sthås undervattningsvääärd", som det faktiskt gick ganska hyggligt att under lek, samman med liraren vars morbror hoppade fallskärm, återuppspela under mors och fars sängmöbler. Jag minns särskilt (med mors hjälp tror jag väl) en synnerligen dramatisk episod när jag-Tschjakkes i ett ohyggligt trängt läge från min kompis-Tschjakkes uppe på båten/sängen beordrade ned "en hink luft" – det gick bra den gången också! Har ni inte redan sett "Life Aquatic" så ber jag att få rekommendera denna kinematografiska begivenhet (bättre musik tror jag nog, inga trista pseudodokumentära ambitioner och fler röda toppluvor än i originalet): http://www.youtube.com/watch?v=gbPUiaRnQkU (fast bortsett från Cate Blanchett är det nog mest gubbs iofs).



Väl vuxen har jag aldrig begripit mig på det där med fallskärmar och jag mår alltid vagt illa, får balansproblem fastän jag sitter ned och drabbas av total-paralyserande sendrag under fötterna när de i teve glatt leende sitter och dinglar med benen utanför flygplanet före uthoppet.



Det är tö och väl hemkommen från dagens id behöver jag inte jobba för'ns fredag-lördag natt. Jag måste dock bestämma mig för vilken färg jag skall ha på min nya hushållsassistent, så det blir vaknätter framöver.



Använd flytväst.



P.S. Hur exotiskt Moder Svea en gång framställdes som resemål kan man f.ö. se här: http://www.filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=257&returnurl=http://www.filmarkivet.se/sv/Sok/?q%3D%2B%26categoryid%3D14 , innehåller bl.a. "a crack passenger train" från Göteborg!

2011-02-28 @ 01:56:01
Postat av: Frida

Lätt är ingen nackdel! lätt=frihet? det tror jag på! kul att humöret trots allt är på topp och att ni äventyrar för fullt! river rafting- fan va kul! ta det lugnt i vågorna bara och kom ihåg att hjälpa varandra upp i båten när ni flyger ur! benen ner i flodens riktning om det blir ofrivilligt bad och hjälm på! kom ihåg det! kom hem sen! saknar häng! puss

2011-02-28 @ 15:01:30
Postat av: A

Spännande med paragliding! Fick vykortet idag, tack fina Emma!)

2011-02-28 @ 19:55:50
URL: http://surangani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0